|
Sverres home Introduksjon SW development projects: Programmeringsprosjekt (Flere oppgaver) Nye kart-tavler for D-blokka Elevator automatic FAT for TTK4145 Procedural Generation: Game Worlds Procedural Generation: Music Programvare design av simulator Dynamic deployment system for real-time tasks Measurement-based real-time system Bibliotek for meldingssending Teoretical projects: Deterministic execution of Lingua Franca on emulated RISC-V hardware Implementing Lingua-Franca programs on real-time operating systems Models of Computation Salvaging XC features Schedulability proof for message passing systems Dynamic deployment system for real-time tasks Bruk av online eksekveringstidsestimater Real-time systems not based on timing requirements Programering av tunge tråder ved nonpreemptive scheduling. Deling av CPU og Nettverk Morsomme sensorer og applikasjoner: Døvehørsel Blindesyn Bike trainer app Eksterne oppgaver: |
Programmeringsprosjekt (Flere oppgaver)![]() Et programmeringsprosjekt skal gjennomføres etter (et subsett av) kunstens regler. Studenten (eller en bedrift eller et prosjekt studenten har kontakt med) kan foreslå en motiverende oppgave, eller vi kan diskutere oss frem til noe. For noen av mine forslag, se de etterfølgende oppgavene. Programvareutvikling er i seg selv en karrierevei for en kybernetiker. Læringsmålene for et slikt prosjekt ligger i å modnes som SW utvikler. Det valgte prosjektet trenger ikke å være nært knyttet til embedded/ HW/ instrumentering/ sanntid/ industrielle datasystemer, regtek osv. Oppgaven består i:
Det vil bli lagt vekt på at design, programvare og dokumentasjon er av rimelig kvalitet. Det skal legges til rette for at produktet skal kunne arbeides vidre med. |